کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دروازه‌بان تیم ملی: هرچه دارم از ایران است/ اروپایی‌ها قدرتمندند

مهر , 14 مرداد 1401 ساعت 15:01

دروازه‌بان تیم هندبال نوجوانان دختر ایران که در صدر جدول برترین گلرهای مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفته است، تیم‌های اروپایی حاضر در مسابقات را قدرتمند قلمداد کرد.


به گزارش مردم فردا،نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است.
تیم هندبال دختران کشورمان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این دیدارها را کسب کردند.
هندبالیست‌های ایران در دور مقدماتی با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه هم گروه بودند که در نهایت با دو برد و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه B برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافتند.
تیم ایران چهارشنبه شب در اولین مسابقه مرحله اصلی و یک هشتم نهایی برابر تیم قدرتمند ایسلند قرار گرفت و با نتیجه ۲۸ بر ۱۷ مغلوب این تیم شد.
در پایان دور مقدماتی و گروهی مسابقات قهرمانی دختران جهان در مقدونیه شمالی دو بازیکن ایران در صدر برترین‌های جهان قرار گرفته‌اند. یکی از این بازیکنان الناز یارمحمد توسکی دروازه بان شایسته کشورمان است.
الناز یار محمدتوسکی گلر تیم هندبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازی چهارشنبه شب ایران برابر تیم قدرتمند ایسلند گفت: تیم ایسلند از تیم مقدونیه شمالی هم بهتر بود. ایسلند موفق شده بود سوئد تیم چهارم دنیا را شکست بدهد و به عنوان صدرنشین گروه اول به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یابد.
وی افزود: ما دقایق ابتدایی بازی پا به پای هم پیش آمدیم اما باید بپذیریم که آمادگی جسمانی و تکنیک بازی تیم‌های اروپایی بهتر از تیم‌های آسیایی و بهتر از تیم ما هست.
دروازه بان تیم هندبال کشورمان خاطرنشان کرد: اگر حضورمان در این تورنمنت‌ها و مسابقات بین المللی و جهانی دائمی باشد قطعاً در آینده نزدیک در میان تیم‌های مطرح جهان هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.
وی در مورد بازی جمعه شب ایران مقابل یک تیم دیگر اروپایی هم بیان کرد: ما جمعه شب برابر سوئد تیم چهارم جهان قرار می‌گیریم قطعاً بازی سختی خواهد بود. بعد از هر بازی بهتر می‌شویم و تجربه بزرگ‌تری را کسب می‌کنیم.
یارمحمد توسکی که در مرحله گروهی در صدر برترین دروازه بانان جهان قرار گرفته و در بازی برابر ایسلند هم ۹ مهار توپ موفق داشته و بسیاری از ضربات تیم ایسلند به دروازه ایران حفاظت کرد خاطرنشان کرد: این لطف خداوند است که نصیب من شده است. تمام تلاشم را می‌کنم بهترین باشم. هر چیزی که دارم از ایران است و تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم که بهتر از این در میدان باشم.
تیم هندبال دختران نوجوان ایران در ادامه حضورشان در مسابقات قهرمانی جهان امشب به مصاف تیم سوئد می‌رود.


کد مطلب: 10776

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10776/دروازه-بان-تیم-ملی-هرچه-دارم-ایران-اروپایی-ها-قدرتمندند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir