تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۶
جالب است ۰
سینمای ایرلند به عنوان نخستین کشور، نماینده رسمی خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و پنجمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.
ایرلند آغازکننده رقابت «اسکار 2023»
به گزارش مردم فردا،آکادمی فیلم و تلویزیونی ایرلند فیلم «دختر ساکت» ساخته «کولم بایرید» را به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرد.
داستان این فیلم در سال ۱۹۸۱ در روستایی در ایرلند می گذرد و درباره دختری به نام کیت (کاترین کلینچ) که از خانواده پرجمعیت و ناکارآمد خود جدا می‌شود تا تابستان را با اقوام دور زندگی کند. این فیلم اخیراً به اولین فیلم ایرلندی زبان تبدیل شد که برنده جایزه بهترین فیلم آکادمی سینمای ایرلند شد و هفت جایزه از جمله کارگردانی، بازیگر زن، فیلمبرداری، تدوین، طراحی تولید و موسیقی را دریافت کرد.
مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پس از چند سال به شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته و کمیته اسکار کشورهای مختلف در نهایت تا سوم اکتبر (۱۱ مهر ماه) فرصت دارند تا با بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.
فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.
مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcewf8z.jh87ni9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما