کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس تایوان: علی‌رغم تهدیدها، عقب‌نشینی نمی‌کنیم

مهر , 12 مرداد 1401 ساعت 16:00

علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای چین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد و امروز صبح با رئیس این جزیره دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش مردم فردا،به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که علی‌غم اعتراض‌ها و هشدارهای چین، شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد، امروز چهارشنبه با «تسای اینگ‌ون»، رئیس‌ این جزیره خودمختار، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌تایوان ضمن قدردانی و تشکر از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیئت همراه به تایوان و حمایت واشنگتن از این جزیره گفت برای برقراری امنیت در تنگه تایوان و منطقه گسترده‌تر ایندو-پاسفیک متعهد به کار کردن و همکاری با آمریکاست و تأکید کرد همکاری‌های اقتصادی و امنیتی با آمریکا را گسترش می‌دهد.

وی همچنین افزود عملیات نظامی روسیه در اوکراین، امنیت در تنگه تایوان را در کانون توجه جهانی قرار داده و «هر گونه تجاوز و تهاجم علیه این جزیره، تأثیری عظیم بر امنیت کل منطقه ایندو-پاسفیک خواهد داشت.»

رئیس‌جمهور تایوان در ادامه گفت تایوان هم‌اکنون با تهدیدهای نظامی بالا روبروست، اما «ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم و توانمندی‌های دفاعی خود را تقویت می‌کنیم».

نانسی پلوسی هم خطاب به رئیس‌جمهور تایوان گفت: همبستگی و دوستی آمریکا با تایوان بسیار اهمیت دارد و ما اینجا آماده‌ایم تا این را تأیید کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این‌باره افزود: هیئت ما به تایوان آمده تا بدون ابهام و روشن بگوید که ما تعهد خود به تایوان را کنار نخواهیم گذاشت و به ادامه این دوستی افتخار می‌کنیم. همبستگی آمریکا با تایوان بیش از هر زمانی اهمیت دارد.


کد مطلب: 10716

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10716/رئیس-تایوان-علی-رغم-تهدیدها-عقب-نشینی-نمی-کنیم

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir