تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد که «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواهد بود.
انتخابات ترکیه؛ «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب اردوغان شد
به گزارش مردم فردا،«انگین آلتای» معاون فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در ترکیه، نامزدی «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس این حزب را برای نامزدی در انتخابات آینده ریاست‌ جمهوری این کشور اعلام کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از روزنامه «زمان» ترکیه، آلتای ضمن خودداری از صحبت درباره نامزد شش حزب مخالف، گفت: من نمی‌توانم در مورد نامزد نهایی مخالفان صحبت کنم، اما اعلام می‌کنم که کاندیدای حزب ما کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق خواهد بود.

آلتای که این موضوع را طی شرکت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح کرد، از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی ترکیه خواست تا در این کشور، انتخابات زودهنگام برگزار کند.

این در حالی است که ائتلاف مخالف شش حزبی علی‌رغم درخواست صریح رئیس جمهور ترکیه برای اعلام نامزد مشترک‌شان از معرفی اگزینه نهایی خود برای رقابت با اردوغان خودداری می‌کنند؛ به گفته مخالفان، این امتناع از معرفی به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن و یا حتی دستگیری نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون است.

پیش از این «احمد داود اوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه اعلام کرد که ائتلافی از شش حزب مخالف را تشکیل داده و اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳، نامزد خواهد شد.

داود اوغلو یکی از همراهان قدیمی اردوغان به شمار می‌آید و در برهه‌ای مشاور وی نیز بود. وی در دوره‌ای وزیر امور خارجه و زمانی نیز رهبر حزب عدالت و توسعه را بر عهده داشته است اما سال ۲۰۱۹، از اردوغان جدا شده و حزب جدیدی را تشکیل داد.
https://mardomefarda.ir/vdcdk50f.yt0zf6a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین