تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
جالب است ۰
در حالی که از این نسل فوتبال ایران به عنوان نسل طلایی نام برده می شود که در حال حاضر تیم ملی ما ۲ نماینده در لیگ‌های معتبر دنیا دارد.
این نسل طلایی فوتبال ایران نیست!
به گزارش مردم فردا،کم کم داریم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک می شویم و تیم ها خود را برای این رقابت ها آماده می کنند. تیم ملی ایران اما شرایط عجیبی را سپری می کند. تیمی که یک روز با رای اعضای کمیته فنی سرمربی را اخراج می کند و روز دیگر همان اعضا در جلسه با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، رای به ابقا مربی برکنار شده می دهد آن هم مشروط تا اردوی شهریور ماه. از طرفی دیگر هم دو دستگی به وجود آمده بین بازیکنان تیم ملی در حمایت از اسکوچیچ و خالی کردن پشت او هم یکی دیگر از اتفاقات عجیب فوتبال ماست.
حال اگر این مسائل را کنار بگداریم، روزی نیست که در رسانه های ایران از به کار بردن عنوان نسل طلایی فوتبال ایران برای تیم ملی حال حاضر استفاده نشود. تیمی که پر از ستاره است اما ستاره هایی که تنها در اینستاگرام می درخشند نه تیم هایشان. البته هستند بازیکنانی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون که در بهترین شرایط خود قرار دارند و یک تنه بار تیمشان را بردوش می کشند اما اگر نگاهی به نقل و انتقالات امسال بیندازیم متوجه می شویم همان بازیکنانی که ۴ سال پیش و پس از جام جهانی، ایران را به مقصد اروپا ترک کردند حالا در آستانه حضور در قطر، شرایط خود را بحرانی دیدند و مهاجرت معکوس را به فوتبال روز دنیا ترجیح دادند.
تیم برانکو حتی بهتر از تیم اسکوچیچ
حال اگر همین بازیکنان حال حاضر تیم ملی را در یک طرف ترازو و بازیکنان تیم ملی ۹۸ را در طرفی دیگر قرار بدهیم سنگینی تیم ۹۸ عجیب حس می شود. حتی این تیم را نمی توان با تیم ۲۰۰۶ مقایسه کرد. تیمی که علی کریمی، مهدوی کیا، زندی را داشت که در بوندسلیگا توپ می زدند و رحمان رضایی در ایتالیا شاغل بود و تیموریان هم در بولتون بازی می کرد.
سهم ناچیز ایران در لیگ‌های معتبر دنیا
در حال حاضر تنها چند بازیکن تیم ملی در لیگ های اروپایی بازی می کنند و بقیه به لیگ برتر برگشتند. علیرضا بیرانوند، کاوه رضایی، سعید عزت اللهی، محمد نادری و مرتضی پورعلی گنجی لژیونرهای مطرحی بودند که ترجیح دادند در فصل منتهی به جام جهانی به ایران برگردند تا شرایط بازی داشته باشند. از طرفی دیگر هم مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، صادق محرمی، علیرضا جهانبخش، مهرداد محمدی و احسان حاج صفی چند بازیکنی هستند که در حال حاضر در اروپا مانده اند. گفتنی است امروز ما در پنج لیگ معتبر قاره سبز فقط سامان قدوس و سردار آزمون را داریم که قدوس در برنتفورد سردار هم به تازگی توانسته در لورکوزن به ترکیب اصلی راه پیدا کند. گرچه طارمی ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران است اما لیگ پرتغال لیگ درجه دوم اروپا محسوب می شود و مهدی را هم مثل جهانبخش نمی توان در کنار ستاره های بزرگ جهان قرار داد.
تیم‌های آسیایی کجا و ما کجا؟!
تنها سردار آزمون و سامان قدوس نماینده های فوتبال ایران در لیگ های معتبر دنیا هستند اما نگاهی به آمار نشان می دهد چقدر فوتبال ما از سایر کشورها آسیایی عقب است. در حال حاضر فوتبال ژاپن 16 نماینده در لیگ های معتبر اروپایی دارد که این آمار برای کره جنوبی 8 بازیکن و برای استرالیا 5 بازیکن است. مایی که مدعی تیم اول آسیا هستیم، تنها دو بازیکن نیمکت نشین در فوتبال سطح یک اروپا داریم و بازیکنانمان از ترس از دست دادن جام جهانی ترجیح دادن در لیگ داخلی بازی کنند اما سختی فوتبال اروپا را به جان نخرند.
https://mardomefarda.ir/vdcau0n6.49nw615kk4.html
منبع : خبر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما