تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۷
جالب است ۰
از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا دهم مرداد سال جاری ۵۵۷ نمونه دوپینگ از ورزشکاران رشته‌های مختلف گرفته شده که ۲۳ مورد از این تعداد مثبت شده است.
وزنه‌برداری صدرنشین دوپینگی‌های ایران
به گزارش مردم فردا،آمار نمونه‌گیری دوپینگ از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا دهم مرداد سال جاری از رشته‌های مختلف ورزشی نشان می‌دهد که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مجموع از ۲۸ رشته ورزشی طی مدت مذکور ۵۵۷ نمونه دوپینگ اخذ که ۵۰۵ نمونه ادرار و ۵۲ نمونه خون بوده و از این تعداد، ۲۳ مورد مثبت اعلام شده است.
در بین رشته‌های ورزشی از رشته وزنه‌برداری ۶۰ نمونه دوپینگ گرفته شده که ۶ مورد آن مثبت اعلام شده و بیشترین تعداد دوپینگ در بین رشته‌های ورزشی را به خود اختصاص داده است. پس از وزنه‌برداری در رشته پاورلیفتینگ ۳ نمونه مثبت، در رشته کوراش ۳ نمونه مثبت، در رشته بسکتبال ۲ نمونه مثبت، ‌در رشته ناشنوایان ۲ نمونه مثبت، در رشته بوکس یک نمونه مثبت و یک نمونه نیز امتناع کرده است که به منزله تست مثبت تلقی می‌شود، در رشته قایقرانی یک نمونه مثبت، در رشته والیبال یک نمونه مثبت، ‌در رشته دوچرخه سواری یک نمونه مثبت (پارا)، در رشته شنا یک نمونه مثبت و در رشته شنا نیز یک نمونه مثبت شده است.
نکته قابل توجه اینکه در رشته فوتبال و کشتی هیچ نمونه دوپینگی مثبت نشده است.
 


 
https://mardomefarda.ir/vdcjvaev.uqeyvzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما