کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منیعی: بی در و پیکرترین نقل‌وانتقالات فوتبال، امسال بود

تسنیم , 12 مرداد 1401 ساعت 3:00

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، فوتبال ایران در فصل جاری بی در و پیکرترین دوره نقل‌وانتقالات را داشته است.


به گزارش مردم فردا،میثم منیعی درباره تقابل تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: هر تیمی زودتر از فصل بدنسازی خارج شود، بهتر است. بازه زمانی برای اینکه بدانیم چه تیمی قهرمان می‌شود، 10 هفته نیم‌فصل دوم است. سال گذشته استقلال در این زمان توانست نتیجه بگیرد و قهرمان شود. امسال تیم‌ها نزدیک به‌هم شده‌اند و مربیان باتجربه روی نیمکت می‌نشینند. بازیکنان در تیم‌ها پخش شده‌اند و بیشتر آنها به لحاظ کیفیت یکسان هستند. قطعاً تیم‌هایی موفق خواهند بود که در استفاده از بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها استراتژی داشته باشند.
وی با اشاره به دیدار استقلال - سپاهان تصریح کرد: استقلال عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد و حفظ آن بسیار سخت است. این موضوع را مربیان و بازیکنان می‌دانند. استقلال تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است و حتی به لحاظ بازیکن شرایطی بهتر از سال گذشته دارد. سپاهان سال قبل به اندازه سه تیم بازیکن داشت، ولی محرم نویدکیا بَد آورد و نتیجه نگرفت. محرم روی استراتژی که انتخاب کرده بود، پافشاری کرد و اگر بین دفاع و حمله توازن ایجاد می‌کرد، مدعی اصلی قهرمانی بودند. سپاهانی‌ها کادر فنی و بازیکنان خوبی در کنار ساختار بسیار بزرگ و حرفه‌ای داشته و امسال شرایطی بهتر از سال قبل دارند.
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد رقم قراردادهایی که با بازیکنان بسته می‌شود، گفت: با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، این رقم‌ها عادی به نظر می‌رسد، اما بازیکنان اندازه دو سوم آنها ارزش دارند. کیفیت لیگ پایین است که این مسئله به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد و باشگاه‌ها گناهی ندارند. مدیری که به استقلال و پرسپولیس می‌آید با این موضوع روبه‌رو می‌شود که هوادار قهرمانی می‌خواهد و دیگر زیرساخت‌ها را نمی‌بیند. هواداران استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان و ... از تیم‌شان قهرمانی می‌خواهند و مدیران‌شان مجبور هستند تن به خواسته‌های بازیکنان بدهند. در استقلال، مصطفی آجورلو زیر بار خواسته‌های برخی بازیکنان نرفت، وگرنه خیلی از بازیکنان تیم‌های دیگر می‌خواستند به استقلال بیایند.
منیعی خاطرنشان کرد: دومین مسئله به بازیکنان برمی‌‌گردد که معیار اول‌شان پول شده است. دیگر مثل گذشته نیست که پوشیدن پیراهن تیم‌های بزرگ افتخار بزرگی باشد و بازیکن بخواهد قید پول را بزند تا پیراهن استقلال و پرسپولیس را بپوشد. سومین موضوع، نقش پررنگ دلال‌هاست. آنها گاهی اوقات کارهایی می‌کنند که کار استقلال و پرسپولیس بر سر یک بازیکن معمولی به دعوا می‌کشد و بازیکن با رقم بالایی با یکی از آنها قرارداد می‌بندد یا به تیمی دیگر می‌رود. در آینده مشخص می‌شود بازیکن به لحاظ کیفیت چقدر قیمت داشته است. نهادهای نظارتی یا نمی‌خواهند ورود کنند یا خودشان را به راه دیگری زده‌اند. با فدراسیون شلوغی که امسال داریم، بی در و پیکر بودن فوتبال طبیعی است. ما رئیس فدراسیون نداشتیم که جلوی برخی ارقام را بگیرد.
وی یادآور شد: امسال رقم‌هایی بسته شد که سر و ته نداشت و بی در و پیکرترین نقل‌وانتقالات را امسال داشتیم. پول‌هایی جابه‌جا شد که نهادهای نظارتی باید رسیدگی کنند تا مافیای فوتبال مشخص شود. همانطور که گفتم آجورلو تن به خواسته برخی بازیکنان نداد و دست دلال‌ها را کوتاه کرد. فوتبال ما با این شرایط به بیراهه می‌رود و با پول‌هایی که جابه‌جا می‌شود، فوتبال ایران ورشکسته خواهد شد. هر چقدر جلوتر می‌رویم تیم‌ها به جای اینکه خصوصی شوند، دولتی می‌شوند چون شخص حقیقی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد. کاری می‌کنند در نهایت رئیس جمهور یا شخصی بیاید فوتبال آن باشگاه را تعطیل کند، مثل دوره محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین که پاس تهران نابود شد. بازیکنان جوان نیاز به دیده شدن دارند و بازیکن هنوز یک سال از دوران فوتبالش نگذشته است که تقاضای رقم‌های سرسام‌آور دارد که همه اینها به خاطر دایره دلالی است، دایره‌ای که هر روز قوی‌تر و چاق و چله می‌شود و فوتبال را نابود می‌کند.


کد مطلب: 10693

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10693/منیعی-بی-پیکرترین-نقل-وانتقالات-فوتبال-امسال

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir