کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مفقود شدن یک بالگرد نظامی پاکستان با 6سرنشین

باشگاه خبرنگاران , 11 مرداد 1401 ساعت 16:03

منابع خبری اعلام کردند یک بالگرد نظامی پاکستان حین گشت‌زنی برای بازدید از مناطق سیل زده مفقود شده است.


به گزارش مردم فردا،یک بالگرد ارتش پاکستان که شش نفر از جمله یک افسر ارشد در آن بودند، دوشنبه حین عملیات امداد برای نجات سیل زدگان در جنوب غربی این کشور ناپدید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد «یک بالگرد ارتش پاکستان که به عملیات نجات برای امداد رسانی به سیل زدگان در ناحیه لَسبیله در بلوچستان (پاکستان) اعزام شده بود تماسش با برج مراقبت قطع شد».

در این بیانیه آمده است در بین مسافران این پرواز «فرمانده سپاه دوازدهمی که در چارچوب جاری شدن سیل در بلوچستان بر عملیات امداد رسانی نظارت داشت، نیز بود».

در خصوص چگونگی ناپدید شدن این بالگرد اطلاعاتی در اختیار نیست. در همین راستا یک مسئول محلی گفت: «پلیس، ارتش و دستگاه‌های امداد محلی در جستجوی این بالگرد هستند».

از نیمه ژوئن، سیل‌های ناشی از بارش باران‌های موسمی در پاکستان سبب مرگ دست کم ۴۷۸ نفر شده است که لااقل ۱۳۶ نفر از آن‌ها در بلوچستان بودند.

بنابر اعلام مقامات داخلی پاکستان پس از رسیدن جریان سیل ناگهانی از ایالت بلوچستانِ پاکستان به ایالت سند، ۳۰ روستا در این ایالت نیز به زیر آب رفته و تاکنون تعداد کل روستا‌های غرق شده در این منطقه به ۵۰ مورد رسیده است.

ادامه بارش‌های سیل آسا برای چندین روز و وقوع سیلاب‌های ناگهانی درایالت بلوچستان، موجب وقوع جریان دوم سیلاب در نواحی مختلف ایالت سند شد و خسارات زیادی را به بار آورد.

رسانه‌های محلی گفته اند که مردم در مناطق آسیب دیده برای حفظ جان خود مجبورند به تپه‌ها و خاکریز‌های حفاظتی پناه ببرند.


کد مطلب: 10667

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10667/مفقود-شدن-یک-بالگرد-نظامی-پاکستان-6سرنشین

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir