تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
جالب است ۰
وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه احتمال بازتوزیع نیروهای روس در شرق اوکراین وجود دارد، مدعی شد مسکو در حال تعدیل طرح عملیاتی در تهاجم به دونباس است.
احتمال جابه‌جایی نیروهای روسیه از شمال به جنوب دونباس
به گزارش مردم فردا،با گذشت ۱۵۰ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از احتمال جابه‌جایی نیروهای روس در شرق اوکراین خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «در چهار روز گذشته، روسیه به حملات تاکتیکی خود در محور باخموت، در شمال شرق دونتسک ادامه داده است و فقط توانسته پیشرفتی آهسته داشته باشد».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «همانطور که هفته گذشته توسط مقامات اوکراینی اطلاع رسانی شد، روسیه احتمالاً تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از بخش شمالی دونباس به مناطق جنوبی تخصیص می‌دهد».

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: «روسیه احتمالاً پس از ناکامی در دستیابی به یک پیشرفت عملیاتی قاطع تحت برنامه‌ای که از آوریل دنبال می‌کرد، در حال تعدیل طراحی عملیاتی حمله دونباس خود است».

در پایان این گزارش نیز آمده است: «احتمالاً روسیه مواضع خود در جبهه زاپوریژیا را به عنوان یک منطقه آسیب‌پذیر که نیاز به تقویت دارد، شناسایی کرده است».

این در حالی است که بامداد یکشنبه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را، که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcftvdy.w6dxjagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین