کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوگل در صدد شکست اپ استور

مجله دیجی کالا , 11 مرداد 1401 ساعت 7:00

گوگل قرار است به‌زودی پلی استور را به قابلیت‌های جدیدی مجهز کند که به لطف آن، دیگر اپ‌ها بدون اجازه تبلیغ نشان نخواهند داد، اپلیکیشن‌های مشابه اپ‌های اوریجینال از آن پاک می‌شوند و بسیاری موارد دیگر که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


به گزارش مردم فردا،پلی استور در حال حاضر بزرگ‌ترین بستر آنلاین برای دانلود اپلیکیشن و بازی برای کاربران اندرویدی است که صدها هزار مورد را هم در خود جای داده است. این فروشگاه به صورت کاملا مستقیم، با اپ استوری رقابت می‌کند که اپل هر سال برای بهبود آن، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام می‌دهد و به قابلیت‌های جذاب آن می‌افزاید.

اگر بخواهیم از لحاظ تنوع اپلیکیشن صحبت کنیم، شاید هر دو فروشگاه واقعا غنی باشند، اما از لحاظ کیفیت اپ‌ها، اپ استور یک سر و گردن بالاتر ایستاده و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. دلیل اصلی این موضوع هم سخت‌گیری‌های ضعیف گوگل است که اجازه می‌دهد توسعه‌دهنده‌های مختلف، به راحتی از سد فیلترهای آن گذشته و اپلیکیشن خود را وارد فروشگاه کنند.

دو مورد از بدترین ضعف‌های پلی استور، اپلیکیشن‌هایی هستند که هنگام کار با آن‌ها، به صورت ناخواسته و بدون اینکه اصلا بتوانید کنترلی روی فرایند داشته باشید، تبلیغات به نمایش می‌گذارند. همچنین وقتی نام اپلیکیشن یا بازی خاصی را سرچ کنید، می‌بینید که در بخش نتیجه، نام ده‌ها اپلیکیشن با بازی مشابه با آن به نمایش در می‌آید که برخی از آن‌ها اصلا خوب نیستند و با اهداف نه چندان مثبتی توسعه داده می‌شوند.

اینطور که به نظر می‌رسد، گوگل هم از این اتفاقات خسته شده و می‌خواهد یک سری تغییرات مثبت در فروشگاه خود به وجود بیاورد تا بلکه بتواند در رقابت با فروشگاه رقیب، یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو بردارد.

یک تغییر مهم که دقیقا یک ماه دیگر روی پلی استور اعمال خواهد شد، مسدود کردن اپلیکیشن‌هایی است که شبیه به اپلیکیشن یا بازی‌های اوریجینال هستند. گوگل در این باره گفته که دیگر اجازه نخواهد داد که یک سری توسعه‌دهنده‌ی سودجو با کپی کردن لوگو، نام یا آیکن یک اپلیکیشن، کاربران را فریب بدهند و مجاب کنند اپلیکیشن آن‌ها را نصب کنند. در تصویر بالا می‌بینید که حتی نام یک سری از این اپ‌ها هم فاش شده است.

تغییر بزرگ دیگر که قرار است در تاریخ ۳۰ سپتامبر به پلی استور بیاید، جلوی اپ‌ها را زا نمایش بدون اجازه‌ی تبلیغات تمام صفحه می‌گیرد. به احتمال بسیار زیاد تجربه‌ی این را دارید که وقتی می‌خواهید با یک اپلیکیشن کاری انجام دهید، فرض کنیم روی یک گزینه برای ویرایش تصویر کلیک می‌کنید اما ناگهان یک تبلیغ به صورت تمام صفحه و بدون اینکه اصلا شما این موضوع را بخواهید برایتان به نمایش در می‌آید. اینطور که به نظر می‌رسد، یک تبلیغ باید حداکثر ۱۵ ثانیه باشد تا پلی استور اجازه دهد اپلیکیشن مربوطه وارد این فروشگاه شود. یک سری از این تبلیغات را هم می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا گوگل کلی قابلیت جذاب مشابه این موارد هم برای پلی استور در نظر گرفته و می‌خواهد در طی هفته‌ها و ماه‌های جاری، آن را برای این فروشگاه عرضه کند. بسیاری از این تغییرات هم توسعه‌دهندگان را هدف قرار داده‌اند چرا که فقط از این طریق است که می‌توان کیفیت اپ‌های حاضر در یک فروشگاه را افزایش داد.

یک تغییر خوب هم که قرار است یک ماه دیگر به پلی استور اضافه شود، مسدود شدن تمام اپلیکیشن‌هایی است که اطلاعات اشتباه از بابت سلامتی به کاربران می‌دهند و در واقع به آن‌ها صدمه می‌زنند. همچنین به نظر می‌رسد تمام اپلیکیشن‌هایی که امکان خرید اشتراکی دارند، باید به کاربران اجازه بدهند به ساده‌ترین شکل ممکن از اشتراک خود انصراف دهند. چون بارها شنیدیم که یک سری از اپ‌ها با ترفندهای مختلف، کاربران را وادار به خرید اشتراک کرده و از آن‌ها سو استفاده می‌کردند.


کد مطلب: 10632

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10632/گوگل-صدد-شکست-اپ-استور

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir