تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۰
جالب است ۰
ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول دشمنان زیادی دارند اما برخی از عجیب‌ترین نبردهای آن‌ها با نسخه‌های دیگری از خودشان بوده است.
۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
به گزارش مردم فردا،در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اخیر دنیای سینمایی مارول، نبرد قهرمانان با نسخه‌های دیگر خود در جهان‌های دیگر بسیار متداول شده‌ است، اگرچه این مبارزات معمولا راهی برای به نمایش گذاشتن رشد شخصیت یک قهرمان از طریق مقابله با همتای کم‌تر بالغ خود یا فردی است که انتخاب‌ها و مسیر کاملا متفاوتی داشته است. برندگان این مبارزات حرف‌های جالبی درباره ماجراجویی و سیر تحولات شخصیتی خود که موجب پیروزی آن‌ها شده برای گفتن دارند.
یکی از مشکلات رایج فیلم‌های مارول، به ویژه در فازهای اولیه این دنیای سینمایی این است که قهرمان‌ها به خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند اما شخصیت‌های شرور آن‌ها در مقایسه چندان جالب نیستند. البته بسیاری از ابرشروران دنیای سینمایی مارول مانند گرین گابلین، تانوس، دکتر اختاپوس، ژو ونوو و بسیاری دیگر جایی در این زمره ندارند. با این حال، در سرتاسر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، ابرقهرمانان اغلب به دلیل عواملی مانند سوءتفاهم، کنترل ذهن یا وجود یک شخصیت قهرمان که در ابتدا با متحدان نهایی‌ خود مخالفت می‌کند، با یک‌دیگر مبارزه می‌کنند. در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، هلموت زمو درگیری بین دو گروه با ایدئولوژی‌های مختلف در درون انتقام‌جویان را مهندسی می‌کند که منجر به نبردی عظیم بین آن‌ها در فرودگاه و درگیری شخصی‌تر بین مرد آهنی و کاپیتان آمریکا در پرده سوم فیلم می‌شود.
پس از «انتقام‌جویان: بازی پایانی»، عناصری مانند سفر در زمان و واقعیت‌های متناوب به طور فزاینده‌ای در دنیای سینمایی مارول برجسته شدند و در نتیجه ابرقهرمانان با همتایان خود از نقاط دیگر جدول زمانی و چندجهانی یا خودشان مبارزه کردند. این نبردها مانند سکانس‌های مبارزه ابرقهرمانی قبلی، به نوعی اغلب نمایان‌گر مبارزات درونی قهرمانان است، زیرا آن‌ها با همتایان خود که انتخاب‌های اخلاقی متفاوتی داشتند، نسخه‌های گذشته خود با اخلاقیات متفاوت، نسخه‌های ساختگی یا حتی شخصیت‌های جایگزین خود می‌جنگند. فارغ از وجود یا عدم وجود آن‌ها در دنیای سینمایی مارول، برنده هر مبارزه اغلب تعیین می‌کند که کدام نسخه از قهرمان انتخاب درستی داشته و این که نسخه فعلی یک شخصیت در طول سال‌های گذشته چه چیزهایی یاد گرفته است. پس با هم همه ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول را که با خودشان مبارزه کرده‌اند بررسی می‌کنیم.

۷. کاپیتان آمریکا در برابر کاپیتان آمریکا – انتقام‌جویان: بازی پایانی (Avengers: Endgame)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
کارگردان: برادران روسو
بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث
تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰
تعدادی از انتقام‌جویان به سال ۲۰۱۲ سفر می‌کنند تا سه سنگ ابدیت را در طول نبرد نیویورک بدزدند. زمانی که کاپیتان آمریکا با نسخه دیگر خود در سال ۲۰۱۲ که اعتقاد دارد او لوکی در لباسی مبدل است، درگیر می‌شود، این نقشه با یکی از چندین مشکل خود مواجه می‌گردد.
نسخه گذشته کاپیتان آمریکا نمی‌داند که در واقع در حال جنگیدن با چه کسی است و به تدریج بر همتای اصلی‌اش برتری می‌یابد تا زمانی که نسخه اصلی با افشای این که باکی هنوز زنده است، حواس او را پرت می‌کند تا نسخه ۲۰۱۲ را با سنگ ذهن از پای درآورد. کاپیتان آمریکا به مبارزات شرافتمندانه مشهور است اما روش او برای شکست دادن خود گذشته‌اش (و هم‌چنین فریب‌کاری وی هنگام گرفتن سنگ ذهن از دست ماموران هایدرا) نشان می‌دهد که او رویکردش را در شرایط ویژه تغییر می‌دهد.

۶. نبیولا در برابر نبیولا – انتقام‌جویان: بازی پایانی (Avengers: Endgame)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
نبیولا به معنای واقعی کلمه با نسخه ۲۰۱۴ خود مبارزه نمی‌کند اما دو تعامل خشونت‌آمیز با او در فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی» دارد. نبیولا اصلاح‌شده کنونی پس از اسیر شدن توسط تانوس، به طرز وحشیانه ‌ی توسط خود گذشته‌اش که به پدرخوانده بدسرپرست خود وفادار است مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.
نبیولا سعی می‌کند به پتانسیل رستگاری همتای گذشته‌اش (که خودش مظهر آن است) متوسل شود اما در نهایت او را به اجبار می‌کشد. این صحنه‌ تکان‌دهنده اما ضروری بود و نبیولا می‌دانست که در آن زمان چقدر برای تانوس فداکاری کرده است. تانوس او را در آخرین لحظات ستایش می‌کرد اما نبیولا دیگر به تایتان دیوانه وفادار نبود.

۵. لوکی در برابر سیلوی (نسخه‌ای از خود لوکی) – لوکی (Loki)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
خالق: مایکل والدرون
بازیگران: تام هیدلستون، سوفیا دی‌مارتینو، اوون ویلسون
سال انتشار: ۲۰۲۱
امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰
نسخه‌های مختلفی از لوکی در مجموعه «لوکی» وجود دارند و خدای شرارت بعد از فیلم بازی پایانی به متحد سیلوی تبدیل می‌گردد که نسخه‌ای از لوکی محسوب می‌شود که به دنبال انتقام از سازمان واریانس زمانی به دلیل خراب شدن زندگی خود است. هنگامی که لوکی و سیلوی سرانجام قدرت واقعی و پشت‌ پرده این سازمان، کنگ فاتح را کشف می‌کنند، بر سر کشتن او یا نظارت بر سازمان به جای او، با هم درگیر می‌شوند. در این مرحله، لوکی به طور قابل توجهی تغییر کرده، زیرا در جنگ ابدیت از فانی بودن خود آگاه شده و تمایلات دنیوی و خودبزرگ‌بینی خود را در طول زمان کنار گذاشته است.
لوکی در نهایت در مبارزه خود با سیلوی شکست می‌خورد، زیرا در تلاش برای اثبات قابل اعتماد بودن خود برای او، گاردش را پایین می‌آورد اما سیلوی به سادگی نمی‌تواند به هیچ‌کس، حتی نسخه اصلی خود، اعتماد کند. بنابراین به او خیانت می‌کند و وی را از دریچه زمانی به جایی دیگر می‌فرستد و کنگ فاتح را می‌کشد.

۴. ویژن در برابر ویژن سفید – وانداویژن (WandaVision)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
خالق: جک شفر
بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان
تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰
دو نسخه از ویژن در «وانداویژن» با یک‌دیگر مبارزه می‌کنند که نسخه اصلی از جادوی آشوب واندا ماکسیموف و نسخه دومی که با نام ویژن سفید شناخته می‌شود، توسط سازمان سورد ساخته شده‌اند. ویژن سفید با همان جادوی آشوب زنده می‌شود و برای نابود کردن واندا و ویژن برنامه‌ریزی شده و خاطرات هیچ یک از آن‌ها را در ذهن خود ندارد.
پس به هر دوی آن‌ها حمله می‌کند و گرفتار ویژن می‌شود. ویژن به جای شکست دادن ویژن سفید در مبارزه، او را متقاعد می‌کند که هر دو شایسته این هستند که ویژن اصلی در نظر گرفته شوند و نسخه دیگر واندا با به اشتراک گذاشتن خاطرات خود با ویژن سفید باعث می‌شود که او از دستورات سورد سرپیچی کند. این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای ویژن به حساب می‌آید، زیرا او از منطق خود برای خنثی کردن غوغا و آشوب سازمان سورد استفاده و نسخه دومش را به متحد خود تبدیل کرد و به او اجازه داد که در واقع تولدی دیگر را تجربه کند.

۳. اسکارلت ویچ در برابر واندا – دکتر استرنج‌ ۲ (Doctor Strange ۲)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
کارگردان: سم ریمی
بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، ژوچیتل گومز
تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
امتیاز راتن تومیتوز: ۷۴ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰
اسکارلت ویچ جدول زمانی اصلی دنیای سینمایی مارول مستقیما با واندا ماکسیموف زمین ۸۳۸ مبارزه نمی‌کند اما از قدرت نفرین‌شده‌ای به نام دریم‌واکینگ برای غلبه بر همتای خود در «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» بهره می‌برد.
واندای ۸۳۸ قدرتمند بود اما نسخه ۶۱۶ که تبدیل به اسکارلت ویچ شد، به طور کامل جادوی آشوب خود را آزاد کرد و وی را کاملا از پای درآورد. در اواخر فیلم، این دو بدون هیچ گونه طلسمی با یک‌دیگر روبه‌رو می‌شوند و اسکارلت ویچ همتای خود یعنی نسخه ۸۳۸ را می‌کشد و این مبارزه زمان زیادی نمی‌برد. اسکارلت ویچ ۶۱۶ در نهایت نه به زور، بلکه با درک این که فرزندانش از وی وحشت دارند دست از تلاش برمی‌دارد.

۲. دکتر استرنج در برابر استرنج‌ شرور – دکتر استرنج‌ ۲ (Doctor Strange ۲)

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
دکتر استرنج جدول زمانی دنیای سینمایی مارول به طور مشابه با همتای شرور خود معروف به استرنج‌ شرور که یک چشم سوم عرفانی دارد در چندجهانی فیلم «دکتر استرنج‌ ۲» مبارزه می‌کند.
استرنج‌ شرور مانند اسکارلت ویچ، کتاب نفرین‌شده دارک‌هولد را مطالعه کرد و استاد جادوی تاریک آن شد و در مقابل دکتر استرنج‌ ایستاد. استرنج قهرمان، استرنج شرور را با قدرت‌های خود شکست نداد، بلکه وی را با هوش خود مغلوب کرد و ترکیبی متمرکز از جادوها را در مقابل استرنج شرور به کار برد و او را به عاقبتی وحشتناک دچار کرد.

۱. هالک در برابر بروس بنر – فیلم‌های مختلف

۷ ابرقهرمان که با نسخه دیگر خودشان جنگیده‌‌اند!
هالک و بروس بنر به معنای واقعی کلمه با هم دعوا نمی‌کنند اما دائما برای کنترل یک‌دیگر با هم رقابت دارند و بنر در نهایت در فیلم «انتقام‌جویان» با او سازش پیدا کرد و به طور غیرمستقیم به خود فهماند که دائما درجه‌ای از خشم را حفظ کند و همین موضوع باعث کاهش عصبانیت و خطر خشونت هالک (از طریق یک دگرگونی ناخواسته) می‌شود.
بنر وقتی با خواست خودش تغییر شکل می‌دهد، اطمینان دارد که هالک با موجودات دشمن (و نه دوستان و متحدانش) مبارزه می‌کند. او به بقیه انتقام‌جویان در نبردشان علیه لوکی و چیتاوری کمک می‌کند. این دو یک بار نیز در «بازی پایانی» سازش کردند و در آن فیلم در نهایت اسمارت‌هالک به وجود آمد که ترکیبی از هوش بنر با قدرت هالک بود و ظاهرا دشمنی‌ آن‌ها در دنیای سینمایی مارول پایان می‌یابد.
https://mardomefarda.ir/vdcgz39q.ak9zz4prra.html
منبع : برترین ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما