تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، خیزش گرد و خاک در ۲۲ استان و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خبر داد.
رگبار، رعد و برق در ۲۲ استان
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ مردادماه) در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان‌های اصفهان ، یزد و سمنان، همدان، مرکزی اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات خراسان‌های شمالی و رضوی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود و برای مناطقی که بارش در آن‌ها شدت دارد هشدارهای لازم صادر شده است.

وی افزود: روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، غرب فارس، برخی نقاط بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۲ و ۱۳ مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در پنج روز آینده وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای عمان و تنگه هرمز در دو روز آینده مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰مردادماه) قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹  و حداکثر دمای ۳۳ و روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) قسمت ابری و گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و۱۰ مرداد ماه) اهواز با دمای ۴۰ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
https://mardomefarda.ir/vdciqwaz.t1auy2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما