تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰
جالب است ۰
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی به دلیل وقوع سیلاب، در ۱۵ استان کشور خبرداد و گفت که از ابتدای مردادماه به ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۴ استان کشور امدادرسانی شده است.
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳۷ هزارنفر در سیل
به گزارش مردم فردا،مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌های انجام شده در استان‌های درگیر آبگرفتگی و سیل اظهارکرد: از ابتدای مرداد ماه تا شب گذشته هشتم مرداد ماه در مجموع ۲۴ استان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که البته درحال حاضر این شرایط در ۱۵ استان همچنان ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه در بیش از هزار و ۸۶ شهر، روستا و مناطق مختلف عملیات امدادرسانی‌ صورت گرفته است، گفت:در همین راستا حدود هزار و ۶۰۰ نفر از راه‌های مختلف زمینی و هوایی نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند. طی این مدت به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح کشور امدادرسانی شده است. ۳۷ مصدوم هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بالغ بر شش هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند که بیشترین اسکان‌های اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.  

ولیپور گفت: در حال حاضر حجم بیشتر عملیات در محدوده زریندشت فیروزکوه، رفسنجان استان کرمان، محدوده دزفول استان خوزستان، جنوب استان فارس و مناطق عشایر نشین چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:‌ سازمان هواشناسی طی امشب برای برخی از مناطق از جمله شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و فارس و در واقع مناطق غربی کشور هشدار قرمز اعلام کرده است که در همین راستا سازمان امدادونجات نیز در آماده باش قرار دارد. 
https://mardomefarda.ir/vdcfmtdy.w6dxeagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما