کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت از برزیل برای حضور در تورنمنت بین‌المللی والیبال نشسته ایران

مهر , 9 مرداد 1401 ساعت 15:00

تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان میزبان تورنمنت بین‌المللی است که با حضور برخی تیم‌های حاضر در همین رقابت‌ها برگزار خواهد شد.


به گزارش مردم فردا،هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته که این تیم را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می کند از تورنمنت بین المللی ایران و دیدار با تیم های شرکت کننده در این تورنمنت به عنوان تنها تدارکات شاگردانش طی ماه های آینده و تا پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات در بوسنی یاد کرد.
وی گفت: با در نظر گرفتن شرایط تیم ها و مسائل مالی تصمیم به برگزاری تورنمنت بین المللی گرفته شد تا بتوانیم تعداد دیدارهای بیشتری را در برنامه ملی پوشان قرار دهیم. ملاک مان برای برگزاری این تورنمنت هم حضور تیم هایی بود که در مسابقات جهانی شرکت دارند تا اینگونه بتوانیم ملی پوشان و شرایط آمادگی آنها را در موقعیت جدی تری برای ارزیابی قرار دهیم.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تاکید کرد: بر همین اساس از برزیل، آلمان و قزاقستان در فهرست ۱۶ تیمی مسابقات قهرمانی جهان هستند همراه با عراق برای حضور در تورنمنت دعوت شد. تا به امرز آلمان و قزاقستان حضور خود در رقابت ها را قطعی کرده اند اما برزیل و عراق هنوز پاسخ نهایی را اعلام نکرده اند. فکر می کنم حداکثر تا پایان هفته در مورد این دو تیم هم به نتیجه برسیم.
رضایی تصریح کرد: از ایران هم علاوه بر تیم ملی که تیم های ب و جوانان هم در تورنمنت شرکت می کنند. بنابراین تورنمنت با حضور حداقل ۵ تیم برگزار می شود و فکر می کنم بتوانیم روی آن به عنوان تدارکات تیم ملی حساب باز کرد.
به گفته سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، تورنمنت بین المللی موردنظر مهرماه و به احتمال زیاد در تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اردوی فعلی تیم ملی والیبال نشسته با حضور ۱۵ ورزشکار در تهران در جریان است، خاطرنشان کرد: روزانه برگزاری دو جلسه تمرینی در برنامه است. اردوی بعدی شهریورماه و با حضور ۱۵ بازیکن برگزار می شود. برای ماه آینده البته دو مرحله اردو پیش بینی شده تا اینگونه ملی پوشان برای شرکت در تورنمنت موردنظر آمادگی بیشتر داشته باشند.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در مورد میزان آمادگی ملی پوشان گفت: جلسات تمرینی تا به امروز طبق طراحی که داشتیم، پیش رفته است بنابراین اردونشینان به آمادگی نسبی رسیده اند که در این بازه زمانی و با توجه به فاصله باقی مانده تا مسابقات قهرمانی جهان خوب است. این آمادگی به مرور و با نزدیک شدن به رقابت ها بیشتر خواهد شد.
رضایی که چهار سال پیش با تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان مسابقات جهانی (۲۰۱۸ هلند) شد و سهمیه پارالمپیک توکیو را به دست آورد گفت که قرعه کسی رقابت های ۲۰۲۲ احتمالا هفته آینده انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کشور بوسنی در شهر سارایوو میزبان مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان در سال جاری میلادی است.
با اعلام سازمان جهانی پاراوالیبال این رقابت هاطی روزهای ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه (۴ تا ۱۱ نوامبر) همزمان در دو بخش مردان و بانوان برگزار خواهد شد.
در هر بخش این رقابت ها ۱۶ تیم شرکت خواهند داشت. ایران در هر دو بخش مسابقات تیم اعزامی دارد. بوسنی، کرواسی، ژاپن، رواندا، برزیل، مصر، قزاقستان، صربستان، کانادا، آلمان، هلند، اوکراین، چین، ایران، لهستان و آمریکا تیم های شرکت کننده در بخش مردان هستند.
۲ تیم برتر مسابقات صاحب سهمیه بازی های پارالمپیک پاریس می شوند.


کد مطلب: 10558

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10558/دعوت-برزیل-حضور-تورنمنت-بین-المللی-والیبال-نشسته-ایران

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir