تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های ژوراسیک در ۱۹۹۳ اکران شد. این فیلم به لطف کارگردانی استیون اسپیلبرگ و جلوه‌های ویژه‌ای خیره‌کننده، توانست نظر علاقه‌مندان آثار پرهیجان را به خود جلب کند. به دنبال موفقیت اولین نسخه از ژوراسیک پارک، نسخه‌های دیگر این مجموعه یکی پس از دیگری به سالن‌های سینما راه پیدا کردند.
معرفی فیلم هیجان انگیز «دنیای ژوراسیک؛ قلمرو»
به گزارش مردم فردا،جدیدترین فیلم در دنیای ژوراسیک که ۲۰۲۲ اکران شد، توانست عنوان یکی از پرفروش‌ترین اکران‌ها پس از کرونا را از آن خود کند. این فیلم با نام دنیای ژراسیک قلمرو (Jurassic Park Dominion) منتشر شده است. این اثر که به آن دنیای ژوراسیک ۳ هم می‌‌گویند، به‌رغم فروش چشمگیر، آن‌گونه که باید و شاید نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. با این حال از آنجایی که فیلم‌های دنیای ژوراسیک، همیشه طرفداران خاص خودش را دارد و علاقه‌مندانی را سراغ داریم که به‌راحتی از کنار این آثار نمی‌گذرند، در ادامه شما را در جریان داستان فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو قرار می‌دهیم، در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو از چه قرار است؟
ماجرای فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو، حدود ۴ سال پس از پایان اتفاقهای نسخه دوم این فیلم ادامه پیدا می‌کند. اگر خاطرتان باشد، در نسخه دوم از مجموعه فیلم‌های دنیای ژوراسیک، ایسلا نوبلار (Isla Nublar) کاملاً نابود. شد. به دنبال این نابودی، دایناسورها آزادانه در دنیا به همراه انسان‌ها و دیگر موجودات زندگی می‌کنند. وجود دایناسورها در کنار انسان‌ها و حیوانات زنده باعث شده تا تعادل حیات به هم بریزد. از آنجایی که انسان‌ها همیشه سعی داشته‌اند تا اشرف مخلوقات باقی بمانند، فرمانروایی بشر زیر سایه دایناسورها قرا می‌گیرد.
به همین دلیل انسان‌ها مکان محافظت‌شده‌ای را در ایتالیا برای قراردادن دایناسورها درست می‌کنند. در این مکان آزمایش‌های عجیب‌‌و‌غریبی روی دایناسورها انجام می‌شود. به دنبال این آزمایش‌ها، اتفاق‌های جالبی در فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو، رخ می‌دهد. همان‌گونه که از فیلم‌های دنیای ژوراسیک قلمرو انتظار می‌رود، این فیلم داستان چند لایه و پیچیده‌ای ندارد. با این حال وجود صحنه‌های پرزدوخورد و جذاب باعث شده تا فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو، به انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان آثار علمی تخیلی و اکشن تبدیل شود.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو
کریس پِرت، ستاره بی‌‌چون‌و‌چرای دنیای ژوراسیک قلمرو به حساب می‌آید. در کنار این هنرپیشه سرشناس، بریس دالاس هوارد، لالا دِرن و جِف گلدبلام نیز هنرنمایی کر‌ده‌اند. سم نیل، هنرپیشه‌ای که هنرنمایی وی را در چندین نسخه از مجموعه فیلم‌های دنیای ژوراسیک دیده‌ایم نیز در فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو نقش‌آفرینی کرده است. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های کالین ترورو (Colin Trevorrow) قرار دارد. از ترورو تاکنون فیلم‌های علمی تخیلی درخشانی دیده‌‌ایم. همان‌گونه که اشاره کردیم، این کارگردان توانسته نظر هواداران فیلم‌های دنیای ژوراسیک را به خود جلب کند. با این حال منتقدین سخت‌گیر هالیوود آن‌گونه که باید و شاید به این فیلم روی خوش نشان نداده‌اند.

در مجموع باید گفت اگر از هواداران مجموعه فیلم‌های دنیای ژوراسیک هستید و خاطره‌های خوشی با قسمت‌های آغازین این فیلم‌ها دارید، فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو خاطره‌های شیرینی که از تماشای دایناسورها داشته‌اید را زنده می‌کند. اگر هم تاکنون هیچکدام از نسخه‌های قبلی فیلم‌های ژوراسیک را ندیده‌اید، تماشای فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو، فرصت مناسبی است تا با این دنیای جذاب و پرهیجان آشنا شوید.
ترجمه از سایت فیلم مترجم
https://mardomefarda.ir/vdcepn8z.jh87xi9bbj.html
منبع : فیلم مترجم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما