کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاخ سفید: بایدن با 81 سال سن در انتخابات 2024 شرکت می کند

فارس , 8 مرداد 1401 ساعت 13:43

سخنگوی کاخ سفید گفته است که رئیس‌جمهور آمریکا که در سال ۲۰۲۴، ۸۱ سال سن خواهد داشت قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا شرکت کند.


به گزارش مردم فردا،«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (۲۹ جولای) اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات قصد دارد در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، کاخ سفید در حالی خبر مشارکت بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را منتشر کرد که وی در حال حاضر با کاهش حمایت رأی‌دهندگان دموکرات روبه‌رو است و برخی از نمایندگان هم‌حزبی دموکرات وی در حال بازپس‌گیری حمایت از بایدن هستند.

سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند ما با سال ۲۰۲۴ فاصله داریم. ما همچنان به تمرکز بر تجارت مردم آمریکا از طریق رسیدگی به امور آن‌ها، کاهش هزینه خانواده‌ها همچون گذشته ادامه می‌دهیم».

طبق این گزارش، هزینه‌های غذا و انرژی در دوران بایدن به طرز سرسام‌آوری افزایش یافت و داده‌های تولید ناخالص ملی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا وارد رکود شده است. علی رغم اصرار بایدن به این که آمریکا در مسیر درستی است، نظرسنجی اوایل ماه جاری میلادی «سیویکس» نشان داد که که میزان رضایت از عملکرد بایدن تنها ۲۹ درصد است و میانگین پنج نظرسنجی مهم دیگر نیز میزان محبوبیت بایدن را ۳۹ درصد نشان داد. در بین تمامی این نظرسنجی‌ها، بایدن همیشه پایین‌ترین امتیاز را در زمینه مدیریت اقتصاد آمریکا به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی اوایل هفته شبکه آمریکایی سی ان ان نیز نشان داد که ۷۵ درصد از رأی‌دهندگان دموکرات و آن‌هایی که به سمت حزب دموکرات تمایل دارند، خواهان یک چهره جدید دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هستند.

نمایندگان دموکرات کنگره نیز ظاهراً به این مسئله توجه کرده اند. «دان فیلیپس» نماینده ایالت ماساچوست در یک مصاحبه رادیویی پنجشنبه هفته گذشته گفت که خواهان استعفای بایدن از انتخابات ریاست‌ججمهوری ۲۰۲۴ است تا کشور ایالات متحده به خوبی با نسل جدیدی از نسل جدیدی از دموکرات‌های متقاعد، آماده و پویا اداره شود».

از طرف دیگر آن طور راشاتودی نوشته است، «جو مانچین» سناتور ایالت ویرجینیای غربی که مانع از تصویب بعضی از قوانین بایدن در سنا شده است، روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد: «بایدن فرد خوبی با قلب مهربانی است.» قبل از حمایت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ باید «منتظر بمانم و ببینم».

طبق این گزارش، «الکساندریا اوکاسیو کورتس» از حمایت از انتخاب مجدد بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امتناع ورزید و ماه گذشته به شبکه سی ان ان گفت: «اگر رئیس‌جمهور آمریکا عقیده‌ای دارد، پس وقتی زمانش برسد، قطعاً آن را مورد بررسی قرار خواهم داد».

شبکه راشاتودی در ادامه افزود که جدای از عملکرد ضعیف بایدن در نظرسنجی‌ها، بحث سن وی مطرح است. جمهوری‌خواهان مدت‌ها است که جو بایدن را به زوال عقلی متهم می‌کنند و ناتوانی وی در سخنوری را به باد تمسخر می‌گیرند و گاف‌های وی در انظار عمومی را مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌دهند. در سال ۲۰۲۴،‌ بایدن ۸۱ سال سن خواهد داشت و و طبق نظرسنجی ماه می هاروارد، ۵۳ درصد آمریکایی‌ها در خصوص مناسب بودن وی برای ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز تردید کردند و ۶۲ درصد بر این باورند که او برای ریاست‌جمهوری ایالت متحده بسیار پیر است.


کد مطلب: 10516

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10516/کاخ-سفید-بایدن-81-سال-سن-انتخابات-2024-شرکت-می-کند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir