کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین تمرین ملی پوشان در اسکوپیه/ بزرگترین سالن میزبان تیم ایران

مهر , 9 مرداد 1401 ساعت 4:00

تیم هندبال دختران ایران اولین تمرین خود را درحالی در سالن بوریس تراژکوفسکی برگزار کرد که این سالن به عنوان بزرگترین سالن هندبال این کشور میزبان تیم کشورمان در مسابقات جهانی خواهد.


به گزارش مردم فردا،نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران نوجوان جهان از امروز هشتم مردادماه الی ۱۹ مردادماه به میزبانی کشور مقدونیه شمالی و در پایتخت این کشور شهر اسکوپیه برگزار خواهد شد.
تیم هندبال دختران نوجوان که در مسابقات قهرمانی آسیای قزاقستان قهرمان شدند برای اولین بار مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند. هندبالیست های دختر کشورمان در گروه دوم با تیم های مقدونیه شمالی، سنگال و ازبکستان هم گروه است.
شاگردان فاطمه محمدخانی روز جمعه هفتم مردادماه اولین تمرین رسمی خود را در سالن برگزاری مسابقات برگزار کردند. در این روز بازیکنان ضمن مرور تاکتیک ها وتکنیک های بازی، با فضای محل برگزاری رقابت ها هم آشنا شدند.
سالن هندبال بوریس تراژکوفسکی در حالی میزبان تیم ایران است ، که این سالن با ظرفیت هفت هزار تماشاچی بزرگترین سالن هندبال این کشور محسوب می شوند. این بنا در سال ۲۰۰۴ و برای یادبود رئیس جمهور اسبق این کشور که در سانحه هوایی سال ۲۰۰۴ درگذشت شروع به ساخت کرد.این مجموعه بزرگ و زیبا برای سه رشته ورزشی هندبال، والیبال و بسکتبال با ظرفیت های ۷ هزار، ۷۵۰۰ نفر و ده هزارنفر در چند سالن مختلف فعالیت دارد.
این مجموعه در ابتدای ساخت خود به دلیل برخورد فونداسیون ابتدایی با یک بخش آب زیرزمینی به زیر آب رفت و به همین دلیل ساخت آن چند سالی طول کشیده و با هزینه های بسیار زیاد به بخش خصوصی و دولتی واگذار شد.
در نهایت این مجموعه که از آن به عنوان مرکز هندبال و والیبال و بسکتبال این کشور برای استفاده تیم های ملی نام برده می شود در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و یکی از سالن های اصلی برگزاری مسابقات قهرمانی جهان بود.
همین طور این مجموعه بزرگ قرار است در مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان میزبان تیم های مختلف باشد. با توجه به اینکه مقدونیه شمالی در این رویدادحاضر است این سالن به رقابت های گروه میزبان اختصاص شده و به این ترتیب تیم هندبال ایران در دور مقدماتی در بهترین سالن برگزاری رقابت ها مسابقه خواهد داد.


کد مطلب: 10509

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10509/اولین-تمرین-ملی-پوشان-اسکوپیه-بزرگترین-سالن-میزبان-تیم-ایران

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir