تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: فدراسیون اقدام به تغییر روسای هیات های اصفهان و البرز نکرده است بلکه اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه این درخواست را داشتند که بند ج ماده ۱۴ اساسنامه هیات های ورزشی را اجرا کنیم.
واکنش دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به برکناری ۲ رییس هیات
به گزارش مردم فردا،حسین مقامی درباره اینکه گفته می‌شود رییس هیات وزنه‌برداری اصفهان به درخواست فدراسیون برکنار شده است؟ بیان کرد: فدراسیون اقدام به برکناری رییس هیات نکرده است. فدراسیون آنقدر مشکلات دارد که فرصتی برای کارهای حاشیه ای ندارد. ما حتی برگزاری مجامع استان ها را با تغییر در برنامه های فدراسیون انجام می دهیم چون ماه ها از پایان دوره هیات ها گذشته اما برگزار نشده بودند و حتی سرپرست هم نداشتند. فدراسیون مشکلات بزرگتری دارد و اینکه بخواهیم به این کار بپردازیم که رییس هیات عوض کنیم غیر حرفه ای است اما در مورد تغییر رئیس هیات اصفهان، در واقع خود جامعه وزنه برداری استان اصفهان به شدت دنبال جابجایی بود.  
* شکایت های زیادی از اصفهان شده بود
او ادامه داد: از روزی که فدراسیون تغییر کرد، تعداد زیادی نامه از استان اصفهان برای ما ارسال شد که رییس هیات بجای اینکه دنبال کارهای استان باشد، دنبال ارتقای شغلی خودش بوده است و در مدت زمان کوتاه به مربیگری تیم ملی، مسئول کمیته آموزش و همگانی فدراسیون وزنه‌برداری رسیده است. مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با توجه به شکایت هایی که از هیات وزنه برداری این استان شده بود، مستنداتی را به فدراسیون ارائه کرد و خواستار تغییر شد که تمام مستندات در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان موجود است. ما پاسخ دادیم با توجه به اینکه بیشترین خدمات را ادارات کل استان ها به هیات ها می‌دهند و اشرافیت کامل به مشکلات هیات ها دارند، بررسی کند و نتیجه را بگوید. اداره کل با توجه مستندات خواستار برکناری شد و فدراسیون براساس بند قانونی موافقت کرد.  
* اداره کل اصفهان در خواست اعمال بند ج اساسنامه را  داشت 
مقامی همچنین گفت: در ماده ۱۴ اساسنامه هیات های ورزشی آمده است که رییس هیات به سه شیوه می‌تواند برکنار شود. بند الف، یک سوم اعضای مجمع هیات مربوطه درخواست مجمع فوق‌العاده کنند. بند ب، چهار نفر از اعضای هیات رییسه درخواست برکناری رییس هیات را داشته باشند و بند ج، مدیر کل به هر دلیلی رضایت نداشته باشد، می تواند با موافقت رییس فدراسیون، نسبت به برکناری رییس هیات اقدام کند. مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با توجه به شکایت هایی که  برخی اعضای مجمع، پیشکسوتان و اهالی وزنه‌برداری اصفهان از رییس هیات داشتند از ما درخواست کرد که بند ج ماده ۱۴ اساسنامه هیات ورزشی را اعمال کنیم و این تمام فرایندی است که برای جابجایی رییس هیات وزنه‌برداری اصفهان اتفاق افتاد.  
* برای البرز هم از اداره کل خواستیم بررسی کند و نتیجه را بگوید
مقامی در مورد علت تغییر رییس هیات وزنه برداری البرز گفت: در مورد هیات وزنه برداری البرز اعتراض‌هایی از طرف این استان به فدراسیون وقت ارسال شده بود و فدراسیون نامه‌ای به هیات به اداره کل ورزش و جوانان البرز ارسال کرده بود مبنی بر اینکه با توجه به اعتراضاتی که جامعه وزنه برداری البرز دارد، نسبت به بند ج ماده ۱۴ اساسنامه اقدام شود که مدیر کل ورزش جوانان البرز موافقت نمی کرد. روزی که ما به فدراسیون آمدیم، تعداد زیادی از اهالی وزنه برداری البرز به فدراسیون آمدند و خواستار پیگیری مجدد نامه شدند. ما همان نامه‌ای که برای مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان ارسال کردیم را برای مدیر کل البرز هم  فرستادیم و اعلام کردیم با توجه به این شکایت ها و اشرافیتی که اداره کل ورزش و جوانان البرز نسبت به وضعیت هیات استان دارد، بررسی کند و نتیجه را به ما اعلام کند. مدیر کل ورزش و جوانان البرز به فدراسیون اعلام کرد که تقاضای اعمال بند ج اساسنامه هیات های ورزشی را دارد و از فدراسیون خواست که موافقت کند ما هم اعلام کردیم با توجه به درخواست شما، بلامانع است. با توجه به اینکه اداره کل، تمام امکانات را در اختیار هیات ورزشی مربوطه قرار می‌دهد اگر ما بخواهیم در مقابلش ایستادگی کنیم، باعث می شود که به آن رشته ورزشی در آن استان لطمه وارد شود.
* افراد نباید هیات را سکوی پرتاب خودشان قرار دهند 
مقامی در مورد انتخاب سرپرست برای هیاتها گفت: معرفی سرپرست و ابلاغ سرپرستی حتما باید مورد تایید فدراسیون وزنه برداری قرار بگیرد. با صراحت می گویم کسانی را تایید می‌کنیم که نگاهشان ارتقای وزنه برداری باشد نه اینکه با فدراسیون وزنه برداری خوب بوده‌اند یا نه و این را ملاک قرار نمی دهیم. کسانی در راس هیات قرار می‌گیرند که فقط به دنبال ارتقاء وزنه‌برداری در استانشان باشند نه اینکه به فکر منافع خودشان باشند. افراد نباید هیات را سکوی پرتاب خودشان کنند. اگر فدراسیون نامه می‌زند و درخواست معرفی یک مربی یا داور را می‌کند، نباید رئیس هیات خودش را به عنوان مربی یا داور معرفی کند و این فرصت را باید در اختیار دیگر نفرات در استانش قرار دهد چون آنها در طول سال زحمت می کشند.  
او همچنین گفت: از طرفی اگر رییس هیات به عنوان مربی دعوت می‌شود باید حتما در استان خودش کار مربیگری هم انجام دهد و من این درخواست را دارم که بررسی کنید و ببینید رییس قبلی هیات وزنه برداری استان اصفهان کار مربیگری در استان انجام داده است یا خیر؟ نفراتی چون بهرام زاده در بوشهر، شاهو جوانمردی در کردستان، شاهرخی در کردستان کار مربیگری هم انجام می دهند. در نامه اعتراضی که نسبت به هیات وزنه‌برداری اصفهان وجود داشت، آمده بود که این فرد در استان خود کار مربیگری انجام نمی‌دهد اما به عنوان مربی تیم ملی فعالیت می کند. همچنین به عنوان رییس هیات هیچ کاری برای یکتا جمالی انجام نداد. زمانی که یکی از وزنه برداران فریاد می کشید که در اردوی تیم ملی حتی آب معدنی هم نداریم رییس هیاتش به عنوان مربی در کنار او بود اما هیچ اقدامی انجام نداد. از طرفی من این سوال را دارم خود حمید محمدی چگونه بر سر کار آمده است؟ پس از انتخابات سال ۹۸ رییس سابق هیات را به این دلیل که به علی مرادی در انتخابات رای نداد برکنار کردند و حمید محمدی را جایگزین کردند. همان نفراتی که تصمیم گرفتند به حرف رییس وقت فدراسیون گوش بدهند و به حمید محمدی رای دادند، آمدند و درخواست دادند که ما این رییس هیات را نمی خواهیم.  
* اگر تخلف کردیم هر چه خواستید به ما بگویید
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که این شائبه ایجاد شده است که فدراسیون فعلی می‌خواهد اقدام به تغییر روسای هیات‌های استانی کند و چنین چیزی صحت دارد یا خیر؟ تصریح کرد: هر جایی که دیدید تخلف آیین نامه‌ای صورت گرفته است و ما فردی را آوردیم و به اعضای مجمع گفتیم که باید حتما به این فرد رای بدهید، مطمئن باشید که شجاعانه می‌گوییم چنین کار غیر قانونی را انجام داده‌ایم و هرچه خواستید به ما بگویید. مطمئن باشید نگاه ما اینطور نیست. ما دین قانونی، شرعی و عرفی افراد دیگر را گردن نمی گیریم. قانونگذار شرایط برگزاری مجمع را مشخص کرده است. هر کسی یک رای بیشتر ندارد. معتقدیم هر کسی رای خود را به فدراسیون بفروشد خیانت کرده است و باید گریبان او را گرفت.  
او افزود: البته انتخابات برخی هیات ها در زمانی برگزار شده که علی مرادی بلاتکلیف بوده، از این رو درگیری در این  هیات ها زیاد است و شکایتهای زیادی به دست ما رسیده است. مانند گلستان که فقط بیایید ببینید ما چه تعداد نامه از استان گلستان دریافت کرده‌ایم. گفته‌اند فدراسیون دو سال تمام انتخابات هیات را برگزار نکرد و در نهایت با مهندسی و تایید صلاحیت نکردن برخی کاندیدا، انتخابات را برگزار کرد. البته ما هیچ واکنشی نشان ندادیم و گفتیم هر اتفاقی که می‌خواهد رخ دهد باید حتما از ناحیه اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcb0sb8.rhbggpiuur.html
منبع : ایسنا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما