تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۷
جالب است ۰
سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب اعلام کرد، بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در ۷۸ کشور جهان گزارش شده است که اکثر آن‌ها در اروپا هستند.
آخرین آمار مبتلایان آبله میمون در جهان
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: می‌توان شیوع این بیماری را متوقف کرد. بهترین راه برای انجام آن کاهش خطر مواجهه با این بیماری است.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: حدود ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به آبله به میمون در بیمارستان بستری شده‌اند و پنج نفر از آن‌ها در آفریقا به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از کشورهای که دارای ذخایر اضافی واکسن آبله میمون هستند می‌خواهد تا زمانی که عرضه این واکسن‌ها محدود است، آن‌ها را به اشتراک بگذارند.
این سازمان تخمین می‌زند که بین ۵ تا ۱۰ میلیون واکسن آبله میمون برای محافظت از همه گروه‌های پرخطر مورد نیاز است.
اولین بار ویروس آبله میمون در کشورهای آفریقایی شناسایی شد که در تحقیقات بعدی معلوم شد از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود.
سازمان جهانی بهداشت آبله میمون را به عنوان وضعیت اضطراری سلامتی جهانی اعلام کرد.
تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت در نشست ماه ژوئن این سازمان، گسترش ویروس آبله میمون را یک وضعیت اضطراری ندانسته و گفته بود فعلا نگرانی جدی برای این بیماری وجود ندارد.
در جلسه روز پنجشنبه سازمان جهانی بهداشت هرچند اجماع کلی درباره اعلام وضعیت اضطراری گرفته نشد ولی تدروس گفت به زودی ممکن است چنین وضعیتی درباره بیماری آبله میمون اعلام شود.
https://mardomefarda.ir/vdcexe8z.jh87fi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما