تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰
جالب است ۰
وزارت دفاع سوریه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش سوریه برای هرگونه حمله احتمالی ترکیه و گروهای وابسته به آن آمادگی کامل دارد.
سوریه: آماده هرگونه مقابله با حمله احتمالی ترکیه هستیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه که تارنمای اینترنتی ارتش سوریه و از زبان سخنگوی آن منتشر شد، آمده است که با افزایش تحرکات ترکیه در خاک سوریه در ۲ روز گذشته، تأکید داریم که ارتش ما، برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی آنکارا و گروهک‌های آماده است.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش ترکیه تجاوزات و حملات خود به خاک سوریه را از سر گرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، اطراف روستای تل زیوان در ۱۵ کیلومتری  شمال غرب شهر القاملشی توسط یگان توپخانه‌ای ترکیه هدف قرار گرفته است که در جریان آن  یک سوری مجروح و خسارت مالی به بار آمد و موجب آوارگی چند خوانوار شد.

درحالی که ترکیه مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

دولت دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به قصد ترکیه برای حمله نظامی در خاک سوریه اعتراض کرده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه پیش از این گفته بود که نیروهای ارتش این کشور برای مبارزه با آنچه وی تروریسم خوانده، در مرزهای کشورش دست به عملیات نظامی خواهند زد و به زودی در این خصوص تصمیم گرفته خواهد شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcir5az.t1aur2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین